sâmbătă, 31 martie 2012

Nu e greu sa instalezi un hidrofor. Oare?

Cand am zis prima data ca vreau apa la robinet nici nu am visat ce inseamna acest lucru. Ce poate fi atat de greu de realizat nu? Pana la urma urmei avem fantana, cumparam chiuveta, robinet si gata. Hahahaha nu imi vine sa cred cand imi amintesc, o combinatie intre naivitate si nestiinta …. ceva de speriat.

Am inceput procesul de a avea “apa la robinet”  imediat cum ne-am mutat acasa. De fapt incepusem dinainte, doar acum imi dau seama, numai ca ne refeream la casa pe care doream sa o construim.

Deci am inceput sa ne interesam de un hidrofor. “Cat se poate de usor”,  ma gandeam eu. S-a dovedit a fi al  naibii de complicat – sunt o gramada de firme care se ocupa cu chestia asta, cu preturi variind intre cateva sute de lei pana la cateva mii de euro. In privinta asta a fost simplu – cum nu aveam cateva mii de euro de dat pe o pompa, ne-am axat pe ceva mai pe masura buzunarului nostru. Asta a fost unul dintre motivele pentru care am ales hidroforul.  Dupa cateva cautari ne-am oprit la un hidrofor de la Grundfos, un hidrofor destul de puternic pentru nevoile noastre si destul de recomandat pe forumurile in engleza.

Si acum, distractia care a inceput in iunie si inca continua. Si tot nu avem apa la robinet in casa ci doar in fata casei …. dar si acesta este un pas important care ne-a usurat mult mult de tot viata.

Dupa ce am cumparat hidroforul si toate celelalte accesorii, am inceput sa proiectam sistemul de apa de la fantana pana in casa. La treaba propriu zisa am avut ajutoare. Au fost sapate doua camine in pamant adica doua gropi de 1.30 m adancime, care ulterior au fost betonate si acoperite cu capac. La primul camin, Ronen a sapat vreo saptamana si la sfarsit a avut doua ajutoare – doi muncitori din sat care ne vor ajuta in continuare pentru cateva zile, in vreo doua ture. Al doilea camin a fost sapat de buldozer in cateva minute . Tot atunci cand a venit nenea cu  buldozerul, acesta a sapat un sant lung de vreo 80-100 m si de o adancime de 1.10 m pentru furtunul care vine de la hidrofor/fantana pana in casa si pentru cablul de curent electric.  In primul camin, cel de langa fantana am pus hidroforul si cateva ramnificatii + priza pentru curent electric. In al doilea camin am pus alte ramnificatii, filtru apa pe baza de fosfati (nu suntem multumiti de alegere, dar apa la noi e foarte dura si alta modalitate practica nu am gasit – vom pune inca un filtru bun pe chiuveta pentru apa de baut) si iar priza.

In fine treaba a fost facuta in stil romanesc – adica aproape bine. Dupa cateva zile de cand au terminat cei doi muncitori de betonat si aranjat caminele am realizat urmatoarele lucruri:

  • Locul care a fost pregatit pentru hidrofor – o treapta ridicata din beton cu suruburi bagate in beton, atunci cand betonul era inca ud – a fost pregatit cu aproximatie. Suruburile au fost puse cam la intamplare, si din patru suruburi se potriveau doar doua.  Deci nu puteam pune hidroforul. Trebuia sa taiem celelalte doua suruburi si sa bagam altele noi – lucru cam greu de facut acum cu betonul intarit
  • In al doilea camin a fost pregatita o singura gaura din trei prin care sa treaca furtunul de apa si cablul electric. Avem trei ramnificatii in acest camin – una pentru bucataria de vara, a doua pentru casa (si de fapt singura gaura existenta) si a treia pentru viitoarea casa/camp. Hai ca a treia nu indica momentan o problema, dar faptul ca nu  avem gaura pentru ramnificatia spre bucatarie (de unde luam de fapt si curentul electric) este o problema destul de mare, pentru ca ea fiind ramnificatia principala nu ne putem termina treaba)
  • Dupa ce ai dat banii muncitorilor si ii cauti sa rezolve lucrurile pe care si le-au facut cu mana lor, de la prieteni la catarama se transforma in omul invizibil …..
  • Deci am ramas noi doi sa ne batem capul. In primul camin a fost usor – am cumparat scula necesara am taiat suruburile, bagat suruburi noi cu bormasina si pus hidroforul. In al doilea camin, Dumnezeu stie cum vom reusi sa facem acum o gaura in beton ca sa putem baga furtunul si cablul in pamant ca sa nu avem probleme cu ele.  Momentan cablul electric este tras deasupra pamantului direct in bucatari si ne rugam sa reziste si am renuntat la ideea de a avea apa la robinet in bucataria de vara.

    Asa ca ne-am axat pe apa la robinet in casa. Dar cum inca nu am gasit lemn uscat pentru mobila, nu avem suport pentru chiuveta si dus. Asa ca mai asteptam. Pana atunci, am tras un furtun in fata casei, am pus un robinet si dupa cateva peripetii cu hidroforul care isi pierdea presiune, in sfarsit am reusit. Dam drumul la robinet si apa curge.

     


    hidrofor, hidrofor

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu