sâmbătă, 17 martie 2012

Hidroforul m-a salvat

De început, am început cu vreo 8-9 ani in urma, o mini-gradina in curtea cabanei noastre de pe valea ArieÈ™ului. Sa nu va imaginaÈ›i cine È™tie ce cabana canadiana fancy! E pur si simplu o casa taraneasca din lemn, veche si nelocuita de multa vreme, pe care am cumpărat-o de pe un vârf de deal, am desfăcut-o ca pe un joc de Lego si am mutat-o pe malul ArieÈ™ului, unde avem câteva sute de metri pătraÈ›i de teren. In luna august ne facem veacul acolo, de vreo 10 ani si mai bine.

Partea buna este ca suntem pe malul opus È™oselei si cea mai puÈ›in buna, ca terenul se afla in ograda proprietarului. E drept ca isi au casele, el si inca cativa, la cca. 300m de noi dar tot pe moÈ™ia lui se cheamă ca suntem. DeÈ™i proprietari cu acte in regula, de cate ori ajungem acolo, ne întreabă: "AÈ›i venit la noi?" Chestia asta si-a vădit repede dezavantajul când am început sa grădinăresc. DeÈ™i am anticipat eu ceva si când am semănat florile, am dus si "gazdei" seminÈ›e, ea tot a jinduit după ale mele... Toate ca toate dar când mi-a dispărut o tufa de Phlox viÈ™iniu închis, cumpărata, mi-a sărit tandara, cum se spune. Drept urmare, grădinuÈ›a mea de acolo a dăinuit vreo 2-3 ani doar.

Apoi, am cumpărat o casuta mai aproape de noi, la vreo 85 km, ca sa putem merge in weekenduri si am mutat tot ce a fost mai frumos, acolo. Pana la urma, locaÈ›ia insasi a cabanei este aÈ™a de frumoasa incat ai impresia ca eÈ™ti intr-o gradina, una naturala si nu-ti mai trebuie alta. E adevărat, si muncesc mult ca sa fie cum e. Am un interes dar si o pasiune grozava in a menÈ›ine gradina frumoasa si bine aranjata. Iubesc pur si simplu sa petrec timp in ea. Pentru ca am multe flori si alte plante, e nevoie de multa apa. La început, căram cu găleata dar dup ace terminam, eram epuizata precum o baterie. Am făcut eu asta un timp dar apoi am simÈ›it ca nu se mai poate. Îmi trebuia o soluÈ›ie si repede! DeÈ™i iubeam florile, nu puteam face in continuare acest efort. AÅŸa că am vorbit cu soÅ£ul meu. Aveam hidrofor pentru baie si bucătărie, trebuia doar un ÅŸanÅ£ săpat pentru conducte. Când am auzit, m-am bucurat grozav! Cum? SoluÈ›ia era aici, aÈ™a de aproape lângă mine si eu mă chinuiam cărând apa in tot acest timp? „Of Doamne, dă mintea omului cea pe de urma…”Am gândit eu.

Nu am mai zăbovit si am trecut la treaba. SoÈ›ul meu s-a apucat sa sape ÅŸanÅ£ul in vreme ce eu căutam de zor un instalator bun in Pagini Aurii. In sfarsit, l-am găsit si l-am sunat. In următoarele doua ore, a venit la noi. I-am spus ce vrem sa facem, s-a uitat la ÅŸanÅ£ apoi la instalatia de la subsol. A conchis ca e in regula. Cât a mai săpat soÈ›ul meu la ÅŸanÅ£, omul s-a mai uitat, a mai făcut unele calcule si a sugerat sa mergem la magazin sa cumpăram cele necesare. Zis si făcut. A plecat cu Andrei(soÈ›ul meu) si s-au întors după vreun ceas, încărcaÅ£i cu câteva sacose si cutii.

Când a început sa le desfacă, am avut impresia ca magazinul respectiv s-a mutat la noi: o mulÈ›ime de È™uruburi, garnituri, furtunuri si alte ustensile utile situaÈ›iei in care eram. Omul s-a apucat sa le monteze pe toate, punându-le cap la cap; la urma, a făcut legătura la hidrofor. A muncit săracul vreo doua ceasuri bune, îl vedeam cum se străduieÈ™te sa facă o treaba bună. In sfârÈ™it, după tot acest timp, îl aud zicând:” MergeÈ›i cu acest furtun la flori, sa vedem dacă curge”

Iau furtunul si merg la o tufă de lalele. Andrei dă drumul la robinet si, ce sa vezi, apa curge! Mai timid la început, dar apoi a prins presiune. Doamne, ce m-am bucurat! Puteam sa-mi ud florile fără sa mai car atâta apă! Era minunat! Si când te gândeÅŸti că am stat cu hidroforul la nas atâta vreme…si acum mi se pare incredibil.

In cele din urma, omul a făcut ultimele retuÈ™uri, l-am plătit si a plecat. A cerut o suma modesta dar eu i-am dat mai mult pentru ca într-adevăr a împlinit sarcina cu bine. Acum, pot sa stau în grădină toată ziua, nimic nu mă opreÈ™te. AÈ™a treabă, mai zic si eu…

 


hidrofor, pompa submersibila

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu